★ Nördar

Idag åkte jag och barnen till Trosa medans Micke sov. Jag kidnappade mammas badkar och tog ett hett bad! Så himla skönt! Sen fick vi med oss Benjamin hem, han och William spelar tv spel som 2 små nördar =)



Grabbarna Grus äter godis och spelar. Vi köpte hem lite mys för det är inte så ofta som vi har Benjamin.
Han ska sova här inatt för imorgon är hans skola och fritids stängt... Då kan han lika gärna vara här och leka med William =)



Min gulliga pappa matar Lilla My...



Idag började One Tree Hill! ÄNTLIGEN! Eftersom tv:n här nere är ockuperad av 2 små tv spels nördar så tog jag med mig de minsta upp till sovrummet där vi kollade på serien. Eller JAG tittade, dom däckade ;) Katten är typ större än bebisen...hoho



Hade henne i bärsjalen imorse. Vilken dröm morgonen blev. Kunde göra iordning frukost till William, hade händerna fria medans hon snarkade för fullt. Hur kunde jag glömma att jag hade en bärsjal hemma?? I 1 månad har jag varit utan, stackars mig ;)

Snart åker Micke till Trosa för att träna fotboll, lämnar mig med 3 små ruttna ungar och återvänder inte förrens 22:30. Oh lord. Hur fasen ska detta gå?? Waaaaao =O hahahahaha.... Och vart ska han sova? Kom jag på nu, smart. hahaha...Ajja det löser sig =)

Nu ska jag rapa en rutten skrutt så Micke kommer iväg till sina fotbollar.

Puss å hej

Kommentarer
Postat av: micke

Tack för att jag fick träna det var snällt. Du är duktig du ida vad vore livet utn dig. Inget skulle inte ha något. Tack för du vill ha mig. Älskar dig

2011-01-10 @ 04:01:25
Postat av: Sandra

Jag utmanar dig ;)

2011-01-10 @ 20:50:17
URL: http://sandraaas.se
Postat av: sandra

Här kommer den:



1. Hur länge har du bloggat?

Jag har bloggat sen jan 2008 fast då hade jag en annan blogg.. Här har jag varit sen 2009-02-01

Började när jag blev gravid med Alexander för att släkt och vänner på långt håll skulle kunna följa oss.



2 Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började?

Vet inte, men man tänkte ju direkt på Blondinbella mm när min farbrors tjej Sara sa att jag borde skaffa blogg.

Trodde aldrig jag skulle komma på något att skriva men det har ju lyckats rätt bra ändå.



3. Vilken var den första bloggen du förälskade dig i?

Katrin Zytomierska tror jag, den läste jag nästan varje dag.



4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

Den bloggen är raderad men man läste ju igenom allt och spara ner bilderna. Men jag blev glad av att se hur magen växte och alla minnen från en heeeelt underbar graviditet. Stor skillnad från Theodore. Och det märktes att det var ett tag sen för man har blivit mycket bättre på att skriva och formulera sig.



5.Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare.

Jag har ett helt gäng som jag har länkat till på min blogg.

27 st + några till



6. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du gillar.

Ingen aning



7. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig vars, blogg du gillar.

Ingen aning där heller.



8. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

Dom tycker det är roligt. Nästan alla man känner eller vet bloggar :)



9. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i bloggen?

Ja det hoppas jag



10. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Jo fast klart man blir privat eftersom det handlar mycket om sin familj och vardag men jag kanske inte skriver om varje steg man tar.



11. Nämn några saker du aldrig bloggar om och varför.

Skulle heller aldrig bråka med någon eller snacka skit i bloggen.



12.I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Jag vet inte om jag kan kalla det bekräftelse, jag ser det mer som en dagbok :)

Men det är alltid kul att gå in och se hur många som varit in på ens sida under dagen.



13. Tror du att man kan lära känna någon genom att läsa hans/hennes blogg?

Ja, eller det beror ju på om den som skriver är sig själv. Men är man ärlig mm så tror jag absolut det.



14. Har du träffat folk IRL efter att du har fått kontakt med dem via bloggen?

Nja, asså man har antingen känt eller träffats tidigare när man va yngre.

Men några hälsar man ju på när man möts på stan.



15. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Yes! Många får fel sorts press...



16. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller andra bloggar?

Nej?



17. Har du själv skrivit någonting du ångrar i din egen eller andras bloggar?

Nej jag tänker nog igenom allt ja skriver. Men det handlar ju som sagt om min familj..



18. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?

Man har fått lite av ett beroende, det blir jobbigt när man inte kan blogga på en dag.

Vill kunna logga in flera gånger per dag.

Helt sjukt! I början var det svårt att komma på något att skriva om för det kändes bara töntigt liksom..



19. Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år?

Ja det tror jag.



20. Nämn fem bloggare som du vill ska svara på enkäten.



Kathrine

Bella

Ida

Sara

Linda M

2011-01-10 @ 21:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0