★ Amningshysteri




Jag och William är ruskigt heta i blåa skoeplast.

Vi var på BVC idag, var lite nervös över hur donnan gått upp i vikt då jag fortfarande kämpar med amningen. Har inte gett upp än =P Men hon har gått upp jätte fint och väger nu är 5 kilo =D hihihihi så stoooor.

Nu som tycker det är äckligt med mammor som ger sina barn mat på det mest naturliga sätt man kan göra kan ju sluta titta nu för nu kommer en väldigt naturlig bild... Usch ja, hur VÅGAR jag?? ;)



Att amma är det finaste som finns tycker jag. Jag tycker det är så otroligt synd att vi mammor får så mycket bassning för att vi ammar våra barn offentligt. Det är äckligt tycker väldigt många. Men HUR kan det vara äckligt? Ett barn är hungrigt, ett barn får mat. Jag har läst så mycket upprörande under åren som mamma. Att bebisar ska förbjudas från restauranger, att amning offentligt ska förbjudas. Det finns så mycket fina och bra amningströjor nuförtiden. Jag tror inte att någon mamma sitter med tutten ute i luften och visar alla? Vi viker undan en flik på tröjan samt bh:n och låter vårat barn få äta. Det man ser, är ju egentligen barnets huvud, kanske, kanske, liiite hud. MEN om det går förbi en blondin med en djup urringning och kort kjol då är saken HELT annan. Varför? Då blir det "vackert" att titta på helt plötsligt *harklar mig*

Sjukvården/BVC/BB/läkare m.m gör nog ALLT för att få Sveriges mammor att amma mera, även fast vi är världens mest amningstäta land. Men är det så konstigt att så många mödrar "ger upp"? När man inte ens får amma på sin promenad utan att äckla någon? Men skriker barnet så är det jätte jobbigt tycker dom, men ammar man så barnet blir nöjt och tyst, då är man äcklig. Och det värsta, för gud förbjude, om du ger ERSÄTTNING offentligt, DÅ tittar folk och undrar varför barnet får flaska... Och den frågan har jag fått. Blickarna också. För vad är man för mamma om man inte ammar??

Så, vad gör man åt all denna dubbelmoral vi har i Sverige? Kort och gott, skit i vad andra tycker, gör vad som känns rätt, för dig och ditt barn. Jag både ammar och ger tillägg och om någon stör sig på det så behöver dom inte titta. Jag förstår verkligen inte problemet... Jag tycker det är upprörande.

-----

William är så rolig för om någon frågar honom om Linnéa så spelar han tuff och säger att hon är jobbig typ. Men här hemma så vaggar han henne till sömns, ger nappen, pussar, kramar, matar. Idag myste han med henne och viskade ömt till henne "Storebror älskar dig lilla gumman" Han älskar henne verkligen och tar hand om henne ända från hjärtat. Men offentligt så spelar han bara tuff och cool. Och skämdes på BVC när jag berättade för sköterskan, han gav mig jordens blick. hahahahahaha. Karlar ;)



Man blir trött av att vara på BVC =)

Jag har fått ont i halsen jag med nu. Lite snorig och tungt huvud. Är på väg att bli förkyld, men hoppas jag slipper att bli sjuk! Förkyld kan jag ta, men sjuk, det orkar jag nog inte. Blä.

Micke jobbar nu, eftermiddag. GUD vad konstigt det känns? Var är min man som varit hemma på dagarna i 1 års tid?? William fick en mindre chock tror jag för han började gråta när Micke åkte till jobbet. hahaha. Lilla mesen William <3


Fråga 7 på utmaningen:

Min bästa vän:

Känns som en orättvis fråga då jag har så många fina vänner. Cattis och Camilla är gamla barndomsvänner som ALLTID finns här, oavsett. Och det är en äkta vän för mig. Cattis träffar jag nästan aldrig längre =( Varför? Vi har väl för fullt upp med vårat? Eller? Camilla har jag ju tid med, är det för att vi bor närmre? Nä, jag har inget bra svar på den frågan. Och det har inte med att göra att jag älskar någon mer. Dom delar första plats mina 2 små älsklingar!

Cattis är en fin och mjuk, kärleksfull människa. SNÄLL mot alla, dömer ingen. Har aldrig sett henne elak mot någon. Hon förtjänar allt gott här i livet!

Camilla ställer alltid upp! Vad det än gäller så står hon här, vid min sida. Hon har varit ett ENORMT stöd för mig under min graviditet samt nu efteråt. Utan Cammen, så känns det många gånger som att man skulle gått under.
Hon har fått upp mig på fötter gång på gång och jag tror inte att hon förstår hur fin hon är.

Båda mina älskade vänner, Camilla och Cattis, är 2 änglar som sänts ner från himmelen för att ta hand om sina medmänniskor. Och det gör de så otroligt bra. De håller mig i varsin hand och hjälper mig genom livet.

Tack för att ni finns. Älskar er mer än vad ni någonsin kan ana!!!

Williams hälsning:

wetrdjhulvg67flfujdyjncdkkv6flgxfcmbcfyhnvnäöåpoiuhftb

Han skrev på ryska säger han =)

Kommentarer
Postat av: micke

Vilka finna ord du skriver gumman. Saknar dig . Hoppas att allt går bra fast jag inte är hemma. Ni 3 är mina änglar vad skulle jag göra utan er. Svar inget. Vara en sur gubbe eller alkis kanske vore gott.

älskar er.

2011-01-31 @ 17:37:18
Postat av: Matilda

Yo go girl!Bra kämpat med amningen!Håller med dig till fullo, det är fint att amma.Men har du tänkt på vad de som inte kan/inte har mjölk får försvara sig för att de ger flaskan till en bebis?Att folk aldrig kan vara nöjda

kram på dig

2011-01-31 @ 18:53:30
URL: http://matildas-recept.bloggplatsen.se/
Postat av: Sofija

Keep up the good work med amningen! Du är jätte duktigt hjärtat:)

2011-01-31 @ 19:43:08
Postat av: Cattis

Fan Ida, jag blir ju rörd to tears =) Det är så skönt att veta att vi har varann även om besöken till varann har varit få på sista tiden. Jag är din vän och du är min och så har det varit länge och kommer förhoppningsvis vara jämt. Du är duktig som kämpar med amningen! Spöa dem som tycker annat! ;P Ja älskar re, men jag måste döda re ;)

2011-01-31 @ 20:25:08
Postat av: micke

Skit i det. Vad alla säger. Vad ska man göra om ungen är hungrig. Det är klart man måste få ge den mat var man än är. Det är ju inte så att man kan planera direkt när babyn är hungrig man planerar 99 gåner av 100 blir de hunriga när man minst anar. Äter de varje 3 timme dynget runt så blir det svår. Oftare i bland. Puss på alla som ger sitt barn mat på ofentliga ställen

2011-02-02 @ 09:37:48
Postat av: Camilla

Shit Ida......!! Gud vilka fina ord! Jag blir ju nästan stum när jag läser........



Tack så jätte mycket för den texten! Det värmer enormt att få läsa att jag betyder så mycket för Dig =). Jag kan ju inte annat än att säga detsamma! Du är en vän av guld och det tror jag Du vet om! Har känt Dig i en evighet och vet att det kommer förbli så =). Inget kan sära på oss och det är jag så glad för!!!



Tusen kramar till Dig!

2011-02-03 @ 09:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0