★ feberyra

Här hemma har vi sjukstugeparty! William har fortfarande problem med astman och idag ska vi hämta ut Airomir, var länge sen han använde den men nu behöver han den verkligen.Han har även haft feber som kommit och gått och nu är det Linnéas tur! 39 graders feber...

Var i Nyköping igår med syrran och alla våra barn, Linnéa somnade och jag tyckte det var så märkligt, när vi kom hem så var det 39 graders feber som härjade i hennes kropp. Hon har hostat hela natten och Micke har varit uppe sen halv 5. Stackars älskling som kom hem sent från jobbet och max har sovit 4 timmar. Jag har inte märkt att han varit uppe, jag har sovit som en bebbe... Inatt blir det min natt, så får han sova.

Det som jag tycker är jobbigt nu är stalldagarna jag har en dag i veckan. Nu när barnen är sjuka så måste jag släpa med dom ut till stallet medans jag jobbar. Känns inte bra alls! Vi har ju 1 dag i veckan där vi gör allt, mockar alla boxar, gör alla höpåsar, städar, tar in hästarna, fodrar, täckar av och på osv. Det tar minst 4 timmar för mig, när barnen är med tar det ännu längre tid! Fördelen med detta är ju att resterande dagar gör ju alla andra detta så jag behöver aldrig mocka min egna box eller så. Men att ha denna arbetsdag med 2 barn är bra mycket jobbigare än när jag hade Boll där förut i mina yngre dar. Å andra sidan är det kul och skönt att få komma iväg och pyssla i stallet, så länge jag är barnfri vill säga =) Men det är bara att kämpa på då är det mitt val, min hobby! Men okej, jag erkänner, jag mockar hellre min egna box varje dag och gör min egna höpåse.

Micke jobbar eftermiddag denna vecka, nästa vecka förmiddag sen blir det natt igen. Ingen är lyckligare än han!

Nu ska jag ta hand om mina sjuklingar <3

Puss å hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0