★ kalas

Äntligen. Äntligen så har vi en ny duschkabin!! Den gamla vidriga alkiskabinen är borta... Vågar inte ens tänka på hur gammal den kan tänkas vara... huuuuu





Micke lägger silikon runt om så idag får vi duscha hos våra mammor!

Igår så sov barnen hos sin farmor så Micke fick bygga ihop duschen i lugn och ro.
Medans han byggde så lagade jag helstekt oxfilé med rostade rotsaker och sallad



Gnuggade in köttet i olivolja, vitlökspeppar och salvia. Lät det ligga tills det blev rumstempererat så porerna öppnade sig och slukade in kryddorna. Tog ut den när det fortfarande rann blod från den, la den på vila i min bästa TW behållare och VOILÀ! Ska jag yttrycka mig som det så fint heter nuförtiden- Det knullade i munnen! ;)

Idag ska vi på kalas, Benjamin fyller 8 år. Herregud, är det verkligen 8 år sen jag hörde ditt första skrik där på BB? Oh my lord. Och 9 år sen som Janet stod i hallen och berättade att hon var gravid. Jag. Börjar. Bli. Gammal. Someone please give me anti wrinkle cream!!!

Iochmed kalaset så frågade William mig för hans kalas aldrig blev av i våras. Det knöt sig i magen på mig av mitt dåliga samvete som jag ville spy ut och bli av med.

Min son har aldrig haft något kalas, av den anledningen att han inte haft några kompisar då han haft det tufft på dagis. I våras så hade jag äntligen planerat in ett kalas, han längtade så. Min syster skulle göra fina inbjudningskort på ett program på datorn. Han hade valt ut vilka kompisar han skulle bjuda och kalaset skulle vi ha på Safiren innan det stängde för ombyggnad (ett badhus).

Men, William fick vattkoppor... Sen fick JAG vattkoppor *ryser* och sen fick ju Linnéa vattkoppor. Vi alla var dundersjuka och var hemma i 2 månader... Kalaset blev aldrig av.

Så nu, till hans 6 årsdag, vill jag ge han århundradets kalas! ALLA från hans avdelning ska få bli bjudna, han ska inte behöva få välja. Tanken hittills är att kanske vara i lokalen här på området, duka upp till långbord och fiskdamm. Lekparken är precis utanför så dom kan leka bäst dom vill. MEN, så tänkte jag ha ponnyridning! Vad tror ni om det? Jag- eller någon snäll vän som kanske vill ställa upp, rider hit min häst som barnen får rida på. Kanske fixa hit fler hästar då det kommer bli 25 ungar. Jag har ju som sagt vänner med hästar lite överallt och kanske vill dom ställa upp? En uteritt för dom, leda runt några ungar i en halvtimme och sen ta en härlig ritt hem i vårsolen. Vad säger ni kära vänner? Jag betalar er om det är så <3

Det är 1 förslag till ett kalas. Men om det blir så spektakulärt tycker jag inte.
Snälla, kom med förslag, tips och ideér!


Kommentarer
Postat av: Anna

Min häst kanske kan ställa upp, fast han är ju inte alltid världens snällaste..:)

2011-11-13 @ 16:02:34
URL: http://enlitenannna.blogg.se/
Postat av: Fitri

Låter som ett galet o alldeles underbart kalas =) Ponnyridning är ju rena rama drömmen! Wille förtjänar ett kalas av dess like.. Världens bästa William <3

2011-11-13 @ 20:56:49
URL: http://ylmetott.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh Anna, det vore ju super! Det måste vi prata närmare om =) Wihoo!!



Ja Fitri, visst förtjänar han det?? hihi <3

2011-11-13 @ 21:11:13
Postat av: Emelinda

Den där köttbiten ser smaskens ut!!



Miss you.

2011-11-16 @ 11:16:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0