★ snorsmurfarna

Igår så smet jag från sjukstugan, det var så välbehövligt! Svärföräldrarna var barnvakt, dom kom direkt efter jobbet och då var maten framdukad och klar. Marinerad ryggbiff, ugnsrostad potatis och morot med sås och sallad. Till efterätt blev det nybakad tigerkaka. Jag åt inte, utan sa "Hej, varsågoda och ät, hej då!"
Sen var jag borta i 3 timmar, kom inte hem förrens kl 21. Pussade på min älskling, skulle rida cavaletti hade jag tänkt, bygga upp lite i ridhuset men då var det lektionsridning även fast de sagt att det inte var nåt. Jag som ville rida lektion =( Men men... Höll mig på en volt på andra sidan och försökte få honom att gå någorlunda rakställd men han var en bananmakaron som sköt ut bogen så mycket det bara gick- speciellt i vänster varv.

Men imorgon så bygger jag upp lite på paddocken, där stör jag ingen då alla söker sig till ridhuset =)

Snyggaste moroten någonsin! En manlig morot till en manlig häst...




Vi har börjat kolla runt på ny säng... Kanske skulle räcka med att köpa en ny bäddmadrass till våran men dom är ju svindyra! Kostar lika mycket som en ny säng nästan...



Vi letar runt efter en sån här, kontinentalsäng. Igår var vi inne på Trosa Möbler och låg i en som kostar 80.000:- Behöver jag ens säga att den var underbar?? Ge mig.... gudomlig!!! Nu är det inte riktigt den prisklassen vi kollar på, vi har ögonen på de billigare varianterna.

Sängen vi har nu är en Hilding ställbar säng. Dvs med motor. Perfekt när man har sjuka barn men annars använder man ju det aldrig. Det var kul i början. men nu vill vi ha en vanlig.

Linnéa är sjuk... Men det går uppochner. Ena sekunden ser hon ut att kolavippen men andra sekunden springer hon omkring och busar. Ska iaf ta med barnen till Trosa sen. De ska få träffa jultomten och vara med på legoregn! Micke jobbar ju som vanligt, men idag kommer han inte hem vid midnatt iaf =) Vi ska få en kväll ihop <3

Igår köpte vi tapeter! Nu har vi en fototapet att sätta upp på ena väggen, vita tapeter att sätta upp på väggen mot hallen och köket. Fönstersidan målar vi. Men vad fasiken ska vi ha på den sista väggen? Att ha allt vitt känns så sterilt. Sjukhusigt. Eller? Sen funderar vi på att bygga igen 2 st fönster



Vi vill ta bort ena fönstret längst till vänster och höger. Det är så fruktansvärt svårt att möblera med en hel fönstervägg! Det hänger ju ändå för gardiner så nån användning för ljuset har vi ju inte direkt.

William tycker att jag är seg, han sitter med ett dataspel i högsta hugg och bara vääääääntar på att jag ska bli klar. Pettson & Findus såklart, vad annars? =)

Puss puss och trevlig helg <3

Kommentarer
Postat av: Sofija

Jag skulle kunna dö för att ha ställbara sängar, as skönt ju!

2011-11-25 @ 19:32:48
URL: http://justflippacoin.blogg.se/
Postat av: Jossan

SV: Skriver här Ida så du ser :-)

Barnköket jag la upp på min blogg kan du hitta här:

http://www.barnlyan.se/leksaker/laga-mat-leksaker/kidkraft-leksakskok-home-cooking-kitchen



Kostar ju en slant men vafan ;-)



Kram

2011-11-25 @ 20:59:58
URL: http://jossgoss.blogg.se/
Postat av: Emelinda

Tycker ni ska ha sista väggen vit alternativt någon färg som ni kan plocka upp ur fototapeten o matcha :)



Jag måste ju faktiskt rekommendera IKEAs sängar. Vi är supernöjda med vår som vi haft sen hösten 09 tror jag. Lika nöjda nu som då! Har resårbotten, tjock resårmadrass + tjock bäddmadrass så den är väldigt hög. Tror vi betala 6-7000 för allt. Helt klart vår bästa investering i hemmet!

2011-11-25 @ 23:13:21
URL: http://emelinda.gopshusgarden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0