★ jadda jadda

I Fredags hade vi mysdag! Åkte till Hjortensbergsbadet med barnen och badade oss trötta! Vi hade verkligen jätte kul och vi kände oss som en sån där löjligt lycklig familj *hihi*






Linnéa som alltid ska peka =)


Igår var vi på 30 års fest! Cammen hade styrt upp en fest utan dess like, helt i smyg för Cribbe. Det var en överraskningsfest, väldigt välplanerad och stort! Väldigt häftigt, kul att se hans min när han kom in i lokalen =P




Dock åkte vi hem väldigt tidigt, redan 21:30 och jag somnade på Micke i soffan... Han väckte mig efter en timme när han började bli stel =P "Dags att gå upp till sängen älskling, du har sovit en timme nu" Och jag somnade om utan probem om man säger så...

Jag vaknade halv 10 så himla utvilad! Jag kände hur det drog i häst tarmen då jag inte varit där sedan i onsdags så på med ridkläderna och iväg!! Red ut med Ida och Fjalar och tog några varv i paddocken...



Lollan står och kissar... Så Fjalar hinner gå långt innan alla 30 tusen liter runnit färdigt från hans snopp...

Vid middagen så sa jag:

"Jag funderar på att åka ut och sätta på han täcke... Det var ju minusgrader inatt"
M: "Tror du det behövs då? Han har ju så himla tjock päls"
Jag: "Jag vet, men tänk om han fryser?"
M: "Äh, hade det regnat så skulle jag tyckt att han behövt täcke på natten så han inte står och blir kall men han klarar sig, det tror jag"

Och hur är vädret nu?? ÖSREGNAR iskallt regn... Buhhuuuuu *snyft* Stackars min plutt som står ute och blir stel i musklerna... Dom få musklerna han har =P Han är lika fet som jag, dallrar om oss båda!

Angående ny bil så tittar vi ännu... Var  och provkörde en Mercedes i veckan

Kort sammandrag:

Säljaren: Som jag sa i telefonen så är ju framplåten paj och behöver nymonteras"
Ööööh, det sa han aldrig!!
Då öppnar han bagageluckan och där ligger 2 st framplåtar

Micke: Men dem är ju i fel färg!
Säljaren: Jaa, jag vet, jag fick fel, men det är ju lätt att lacka om!
ööööh

Jag: Det gnisslar om bromsarna, dags att byta?
Säljaren: Nää för fan, dom är nybytta! Fast av den billigare varianten...
Jag: Jaha, typ Biltema?
Säljaren: Nej, typ Mekonomen...Tom bromsskivorna är bytta så gnisslet gör inget.

Micke: AC:n funkar ju inte!
Säljaren: Joooo det gör den visst, jag fyllde på vätska förra året!
Micke: Ok, men funkar inte. Inte yttertemperaturmätaren heller. Och växellådan knakar.
Säljaren: Men det är Sveriges billigaste bil!
Micke: När ska den besiktas?
Säljaren: Det är period nu, senast 12 Oktober... 300 spänn, det fixar ni lätt.
Micke: Men om du lagar alla fel och besiktar den så får du ju ut mera pengar, det skulle jag göra om jag vore du!
Säljaren: Jaha...aaah... men den är ju billig! Jag har inte gjort nåt med den sen jag köpte den...

Nähe? Du hade ju bytt bromsar och fixat ac vätska sa du ju nyss?

Jag: Varför ska du sälja den så bråttom?
Säljaren: Jag ska börja plugga, utomlands tänkte jag, så jag behöver pengar!
Jag: Jaha, oj, utomlands. Vad ska du bli?
Säljaren: Jag vet inte, nåt. Man utvecklas inte i Sverige.
Jag: Men din familj då, du har ju småbarn?
Säljaren: Dom följer med...
Jag: Men vart ska ni flytta då?
Säljaren: Vet inte än...

Nähe. Vi köpte inte bilen.

Det lutar åt att det blir en nyare Opel Vectra, en lågmilare då vi är totalt förälskade i våran Opel. Så fantastiskt bra med utrymme! Men diesel slopar vi nog...



Kommentarer
Postat av: Emelinda

Hahahaha vilket jäkla spån! Han har då inget framtida yrke som bilförsäljare iaf :P

2011-10-10 @ 11:05:51
Postat av: Fitri

Tycker att ni var alldeles för misstänksamma o dömande mot bilförsäljarn.. Jag skulle ha köpt bilen direkt ;P Fina bilder Ragnar!!

2011-10-10 @ 13:51:45
URL: http://ylmetott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0