★ Reinfelt, go fuck yourself

Såg Reinfelt nyss på aktuellt. Jag gillade inte hans svar på frågorna då alla svar på olika frågor var desamma, i annan form. Hela intervjun var en upprepelse! Och denna bomb han släppte idag om att jobba till man är 75, även om han understryker att det är frivilligt. Men det kommer inte bli frivilligt. Det låter så nu, men det stämmer inte. Framtiden som han pratar om berör mig. Jag VÄGRAR jobba så länge, jag vill leva också. Jag kan ju stå med min rullator på ur och penn "jag hör inte vad du säger unge man, vill du ha en klocka? Vad saaa du?" frivilligt säger han, men uppmuntrar ändå att skola om sig så man hittar ett nytt passande jobb som man klarar av. De ska höja studiestödet. Men snälla? Ska man vid 60 års ålder behöva tänka på vad man ska bli när man blir stor? Ta studielån och dö med skulder. Herregud. Ja du Reinfelt, där gav du nog Socialdemokraterna en rejäl skjuts uppåt.

Kommentarer
Postat av: micke

Det är pengar det handlar om. Staten har inte pengar till alla som lever längre. Det finns folk som kan jobba tills dess men många kan inte det. Kroppen tar stryk.

Men det är lätt för fredrik att säga det bara för han kan gå vid 50 år ålder.

Det var det dummste han har sakt under sin tid.

Folk är vad jag tror rasande. Vad jag läste i aftonbladet så hade närmare 150000 mäniskor svart om den frågan.

-kan du jobba till 75. Eller något liknande.

När normalt brukar vara kanske 50 000 . Som svarar.

Ni kan gissa vad svaret för de flesta blev?

2012-02-08 @ 10:37:28
Postat av: Timmy

yo!

Det Reinfeldt vill ändra är en paragraf i LAS (lagen om anställningsskydd) där finns en paragraf som säger att trots att pensionåldern är 65 så ska man få jobba tills man är 67. Han vill ändra den från 67 till 75 så att de som är friska och pigga får jobba längre utan att det finns ngt hinder. Sen blir det förmodligen så att de som kan jobba längre också får en bättre pension än andra men det låter jag vara osagt. Så ni kan lungt rösta på de blå även i nästa val.. För vilka har klarat den här finanskrisen Ha're :)

2012-02-11 @ 08:56:51
Postat av: Timmy

"För vilka har klarat den här finanskrisen bäst,jo det har Reinfeldts regering gjort" så ska det stå.. :)

2012-02-11 @ 08:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0