★ hej



Med en kastrull och en sked så är dagen gjord



Man kan även förflytta sig och leka på andra ställen



Visp visp i lilla kastrullen



Det känns lite sådär att behöva sätta upp en grind och avskilja rummen men det är för hennes säkerhet. Vardagen blev mycket lättare när den kom på plats...



Jag undrar varför William har alla dessa lådor till sina leksaker??

Linnéa sover och William leker med sin farfar. Det är hans stora idol, sin farfar. Dom har egentid då farmorn är bortrest. Så de ska väl köra traktor, åka fyrhjuling, bära ved och allt annat som William älskar =)

Tv:n är på i bakgrunden, MTV´s I Used To Be Fat. Och tänk om man fick sån hjälp? Precis vad jag skulle behöva, en tränare som knackar på dörren och gör allt för att man ska bli smal.  Tv 4 verkar göra om sin programtablå, kanske ska mejla dom detta programförslag så kan dom börja med att knacka på min dörr =D

Den 25 är det fettomöte på kirurgen angående gastric bypass. Men när jag tänker på operationen så blir jag livrädd. Uäck. Och inte har jag ringt dietisten heller. Nä jag bakar en kladdkaka istället. Som jag är sjukt sugen på nu. Gaaaaah. Det går verkligen bra för mig ;) haha... Jaja som man bäddar får man ligga. Rätt åt mig!

Har en kompis, Jossan, som kör GI, men herregud! Hur har hon råd med all mat? Och  var får hon tiden ifrån?? Det ser jätte gott ut och jag skulle gärna vilja köra samma men jag har fan inte råd, måste ju kosta massor?? Nackdelen men att loosa kilon, TIDEN att laga mat till familj och sen till sig själv...Måste ju handla varje dag? Jossan, om du ser detta, förklara för mig hur du klarar detta?? =) =) =) DU ÄR GRYM!

Vad ska vi hitta på idag tro? Åka till Boll iaf <3

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Nej men varför skulle det vara så mkt dyrare än hur ni äter idag? Tiden däremot kan jag förstå om du är bekymrad över, dock kan ju hela familjen äta samma sak, men att de andra även äter med pasta/potatis/ris etc till. Jag tänker dock detsamma gällande tiden eftersom jag skulle vilja äta mer hälsosamt, blir väldigt lätt bara en massa smörgåsar eller färdigmat på kvällarna för att jag inte har orken till att engagera mig i matlagning :-/



Saknar er. Massor. Puss

2012-01-14 @ 17:10:33
Postat av: Jossan

Det är precis som Emelinda skriver Ida. Jag tror inte det är så mkt dyrare, möjligen något men så stor skillnad är det inte. Jens äter alltid/oftast samma mat till middag som jag vilket gör att jag slipper laga flera olika maträtter. Till Nova lägger jag bara till ris, potatis eller pasta, vilket som än passar till rätten jag lagat..

Tiden finns på kvällen då Jens kan ta barnen medans jag lagar maten, men på lunchen kan det ibland bli knappt. Jag försöker göra det enkelt för mig & äta mkt sallader men det blir dock enformigt i längden så jag måste laga nåt oxå emellanåt. Tindra får snällt vänta under tiden. Brukar gå bra att sätta henne i barnstolen eller lära-gå stolen, eller muta henne med majskrokar :-P



Tack att för att du tycker jag är duktig! Lite pepp från andra hjälper mkt när man ibland känner att man vill ge upp, som idag tex. Men jag kämpar på och jag ska fan klara detta!

Kram gumman <3

2012-01-14 @ 20:51:22
URL: http://jossgoss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0