★ Stöd när man behöver det som bäst

Imorgon ska jag rida lektion på min kuse. Jag ska rida på min Ronny. Min telefon tyckte att den skulle stava till Ronny när jag ville skriva ponny... Jag som är lite småtrött tyckte att det var jätte kul =D Ronny och jag, vilket gäng.

Ro o o onny och jag, vi for till stjärnorna en dag, ro o o onny oo Rooo o onny, Rooo o onny och jaaaag.... RONNY, hahahahahahahahhaaaa, Min häst Ronny.

Har jobbat idag... Jobbat, hem och äta, byta om och till stallet! Familjen följde med, Linnéa traskade omkring och gav hästarna morötter, klappade kissen och var allmänt söt. William och jag borstade Ronny sedan så fick han rida. Idag ville han inte rida själv så jag ledde omkring honom. Inte ville han trava heller. Hur går man vidare i ridningen utan att pressa honom? Vill inte vara som en galen fotbollsfarsa. Vill bara att William ska ta nästa steg, jag vet ju att han kan...

När familjen åkte hem så hoppade jag upp på Ronny, gick inge vidare idag men som sagt, imorgon ska jag rida lektion. Han ligger alltid ett steg före mig, han vet precis hur han ska göra med mig, vi känner varann för väl, eller han känner mig för väl. Så imorgon ska jag komma åt honom, det brukar jag göra på lektionerna och då blir det en och annan protest från kusen Ronny, med lite backning, bockning och annat larv. Han tror att han är farlig men jag skrattar sen fortsätter vi fram...

Men eeeeuuuuuw, min katt fjärtade!

Kommentarer
Postat av: pappa

är det du som är ragge???????

2012-03-19 @ 12:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0