★ planeringsdags! HILFE HILFE!

                             

  Den här filmen var sjukt skadad! hahaha... Kolla in Colin Farell, så vidrig hahaha.

Kollade på filmen igår... Efter att vi ätit utegrillad entricote och Mickes potatisgratäng. Han lagade all mat, jag gjorde inte ett skit =P Bra fördelning tycker jag! hihi

Imorse fick jag sovmorgon, jo man tackar! Idag kommer det lite klädesköpare hit... Har lagt ut kläder på annons, alla Williams supersnygga Lego Star Wars tröjor, hans t-shirts och Linnéas fina kläder, så det kommer 3 st sen och handlar =) Men vad kan man tänkas ta för Lego kläderna? Ordinarie priset är ju ca 2000:- och de är i riktigt bra skick. Man vill ju inte verka girig och sätta överpris, man köper ju begagnat av en anledning. Man vill ju fynda =)

Angående mitt utbrott över stallplatsen så har jag nog kommit fram till att det är det bästa stället... Det visste jag ju såklart redan eftersom det var mitt första val från början men jag har hört mig för på andra ställen. Och då är det mer jobb egentligen, jag blir mer låst, det är 20 pass MINST på en månad som delas ut, vilket är nästan ett pass om dagen, jag MÅSTE åka ut, hur gör jag då när jag jobbar? Så min arbetstisdag är kanske inte så dum ändå =)

Dags att börja planera Williams kalas nu. Men jag har aldrig haft kalas och behöver alla tips jag kan få! Vilken dag ska vi ha det på?

En lördag eller söndag?
Vad ska man ge barnen för fika?
Hur länge varar ett kalas?
Vilka tider ska vi sätta?
Vad ska vi ha för aktiviteter? Eller roar barnen sig själva?

Ursut går runt och letar efter William, hon ropar och ropar men ingen Wille Adolf kommer fram...
Hon tog fram skorna imorse samt sin jacka för hon skulle åka Bumbi som hon så fint säger (brum brum bil)
Hon säger även att William är slut "Iljam tut" för han är ju borta. hihihi så gulligt =)


Kommentarer
Postat av: Jennie

2 timmar är lagom... jag tkr typ 14-16 är bra för då hinner folk keka lunch innan det blir fika o sånt...negerbollar, syltkakor, chokladdoppade mashmallow, marängswiss eller glass...inget för avancerat... Förra året gjorde jag chokladpudding i plastmuggar...det var uppskattat.



En aktivit typ skattjakt, fiskedamm eller nåt, men det ska inte vara uppstyrt rakt igenom, för de kommer säkert inte vilja leka efter ett schema =D



En liten godispåse med typ tablettask eller nån sån grej o sen lite smågodis, samt en liten "grej" tkr jag är bra... har köpt nu mightybeans o såpbubblor som ska ligga i Sebbes kalaspåsar i april=D

2012-03-04 @ 16:39:18
Postat av: Sofija

Jag håller med ovanstående:)

2 timmar brukar vara lagom.

Tårta, bullar, lite kakor, kanske en fruktsallad. Oftast hinner ungarna inte ens fika för att dom vill leka:) När Kevin fyllde sist så hade vi massa bullar, kakor, muffins, osv + glass med strössel, maränger och chokladsås. Glassen + tillbehör var typ det enda dom åt av :)

Vi körde lite dansstop, fiskedam, fotboll, limbo osv.

14-16 brukar vara en lagom tid.

2012-03-05 @ 15:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0