★ Särten

Ni vet den där känslan man har de första dagarna på ett nytt jobb, när man står och tittar på allt, lyssnar på allt men ändå inte fattar någonting? När man står där och undrar varför man sökte jobbet för, man kommer ju aldrig att lära sig!

Så hade jag igår... Tänkte att jag skulle komma in i det fort och tänkte tillbaka på kassan och knapparna, klockorna... Men tji fick jag. NYTT KASSASYSTEM satana perkkele... Vicki lämnade mig efter 1 liten timma för att gå på lunch och där stod jag och kliade mig i huvet. Blä vilken hemsk känsla det är.

När jag lämnade jobbet den där söndagen för 2 år sen så kunde jag butiken utan och innan. Varenda klocka och örhänge, vad som var REA och inte, varenda pris hade jag i huvudet.

Igår, var jag den nya tjejen. Inte kul. Men det lossnar nog snart, hoppas jag! Måste bara lära mig allt på nytt, tex att ställa alla digitalklockor (!!)

MEN, i övrigt, så gick det bra. Skrattade med Vicki och det bästa av allt, jag fick äta i lugn och ro =P Inga pipiga barn som ska servas hela dagarna. På jobbet var jag, Jag. En Ida liksom, sjukt nice =P



Tälje var som vanligt. Vi hade inbrott, en galen alkis gick bärsärkargång utanför butiken och gav sig på tjejer, jag smet in på lagret!! Vi hade en tjuv i butiken osv. No changes. Trevlig stad det där...verkligen.

När jag kom hem så möttes jag av en förtvivlad William. Han var helt förstörd. Att jag hade jobbat var för honom jätte konstigt, jag har ju varit hemma så långt han kan minnas. Han hade svårt att hantera det, och allt blev så fel för honom. När jag frågade varför han var så ledsen så bara bröt han ihop totalt "För att jag älskar dig så mycket!!!"  skriker han ut i gråt. Lilla lilla plutt, så fel det kan bli =)

Imorse så skulle han minsann markera att det INTE var okej att jag jobbade. Han skulle ha övertaget hela tiden, han var sur för att jag jobbat. När jag sa ifrån att han inte fick äta frukost framför tv:n så häver han ur sig "Jag tycker inte om dig" Hoppsan hoppsan!!! Har jag aldrig hört förut, det var något nytt, vi är noga i familjen att man inte ska säga saker man inte menar så han såg lite chockad ut efter han sagt det, typ som "Sa jag precis det där?" Men jag ignorerade det, orkar inte hålla på.

Jag tog med barnen ut till stallet istället och då lossnade det för honom, nu är han samma gamla goa William igen =) Han hämtade in Lollan från hagen och ställde honom i gången. Hovslagaren kände på hans ben och kollade hovarna, han kände inget. Kallade hans hovar för trästubbar! Haha,,, tänkte att jag skulle sätta på skor bak men det finns ingen anledning.

Nu ska jag spela 3 i rad med William... Ursut sover. Nä nu vaknade hon, BARA för att jag skrev så. Faaaan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0