★ En heldag i stallet....



Jag låg på mage i gräset och njöt av solen och min nöjda häst

Idag har jag varit i stallet hela dagen! Jag och Micke var barnlediga över natten för vi skulle iväg på bio, men när barnen var borta och vi kollade upp filmer så hittade vi ingen av intresse så vi hyrde film istället



Denna såg vi. Den var okej... Finns bättre, finns sämre. När vi vaknade imorse så åt vi thaimat till frukost *mums* sedan bosatte sig min käre make i soffan framför tv spelet. Så jag åkte till stallet, flera timmar innan min ridlektion började. Var längesen som jag hade så mycket mys med min älskade häst <3 <3 <3



Flätade hans svans, men denna gång blev det utan gullvivor, fick bli maskrosor istället =P hahaha

Gick bra på lektionen, till slut! Har fått hemläxa som jag ska öva på, ska bli kul =) Ett litet filmklipp finns på facebook, jag vet inte hur man laddar upp den här på bloggen =P Jag är inte så teknisk *hrrm*



Ursäkta, men jag flyttar på din ryktlåda så jag kommer åt gräset...

När jag kom hem efter stallet (var där i typ 6 timmar) så stod min käre Micke och grillade fläskfilé! Han hade skurit upp en god sallad och potatisen var i ugnen. Vitlöksbröd och beasås. Yummi! Det var inte helt fel att komma hem till. Det var riktigt jäkla gott! När man är sådär hungrig också... nami nami.

Tog hem tränset och smörjde det, har inte smörjt det på ett år typ =P Det var... grått??  Fasen, måste ta hand om grejjerna, så de håller! Men har inte tagit mig tid. Även ridstövlarna fick sig en omgång smörj!

Hela dagen har varit fantastisk, varmt och mysigt och varit ute hela dagen! Jag verkligen älskar mitt liv!!!

Kommentarer
Postat av: micke

Det var gott

2012-05-17 @ 20:55:32
Postat av: Annelie Basse, Jespers och Sandras mamma

Hej jag gled in här via dottern Sandras blogg.

Vilken ras är det på din svart vita häst?

Här på Vilsta i Eskilstuna finns det några sånna.

De är bara så fina med de stora hovarna.

Snyggt att fläta in blommor.

Annelie

2012-06-07 @ 18:14:09
URL: http://thibia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0