★ Lite funderingar efter Williams läkarbesök...

Ni vet när man är hos doktorn, som pratar på om den eventuella sjukdomen osv... Man har full koll på vad han säger. Han avslutar med frågan: "Har du några frågor?" Nej, inga frågor, allt är glasklart!! 1 timme senare har man glömt hälften. Varför är det så? Detta inlägg blir lite luddigt och konstigt men helt ärligt, så har jag glömt hälften av vad han sa. Tragiskt.

Vi var hos barn neurologen idag. Jag hade förväntat mig Epilepsi nerskrivet på papper och ett recept med medicin att hämta ut, men så blev det inte idag =(  Han är inte inne på epilepsi utan på en sjukdom som angriper ämnesomsättningen. Alla hans symptom pekar mot det och tyvärr är det en allvarlig sjukdom, han nämnde döden i en mening och då frös jag. "Dödlig sjukdom?" Det är alltså allvarligt och nu börjar en utredning. Imorgon bitti ska jag åka in till Nyköpings sjukhus med hans morgonkiss. Jag kan inte lämna det på Vårdcentralen för de har inte teknik att leta efter syrorna som kollas upp.

 Om man har denna sjukdom så (okej, nu blir det riktigt luddigt) man har syror i kroppen pga denna sjukdom, dom blir skyhöga vid sjukdomar (förkylning, feber, magsjuka, osv) och då kan dom klibba igen i nacken (?) och tillföra kramper (?) Jag kan verkligen vara ute och cykla nu, jag hör ju själv hur det låter. Dessa syror ska de leta efter i hans kiss och blod. Dom kan vara svåra att hitta en frisk dag, men vi försöker iaf. Så fort han blir sjuk, så ska vi åka in och lämna prover igen då syrorna är lättare att mäta.

Läkaren vill lägga in honom på avdelning för att utföra tester, mycket fasta och provtagningar för att se hur han reagerar utan mat och se om de kan framkalla fler svimningar.

Läkarna på Huddinge har varit inne på detta spår också men stängde det kapitlet när det vanliga ämnesomsättningsprovet visade sig vara OK. Den nuvarande läkaren berättade att de endast gjort ett vanligt test utan syremätning och inte dessa avancerade som han ska göra nu...

William ska även göra ännu ett EEG test (mätningar av hjärnan) men denna gång ska det vara en sovande EEG. Det är ett känsligare test som registrerar allt (?) Remissen är skickad så det bara att invänta kallelsen.

Under tiden är det viktigt att William äter ofta och dricker mycket saft, han behöver socker. Så här blir det helg varje dag =) hihi

Mickes kusin dog i sömnen endast 22 år gammal i ett epileptiskt anfall och jag kommer inte ihåg om läkaren sa att denna sjukdom i samband med epilepsi är dödlig eller om endast sjukdomen i säg är det? Hur som helst var det släkttjofräset mycket intressant då dom stod nära varandra genetiskt. Som ni säkert förstår så har jag hakat upp mig lite på det och jag grubblar och funderar, tänker och grubblar... Jag blir inte klok på någonting och nu har jag sjukt mycket frågor!!!

Jahopp... jag ber om ursäkt för att jag verkar vara en mamma som inte har koll på någonting men det var nog lite mycket att ta in antar jag... Jag tog in det och spottade ut det.

Nu är William på cirkus som han har längtat efter sååååå mycket. Det är han värd <3 <3 <3





Jag älskar dig William. Ingenting får hända dig, då följer jag med. Utan att tveka.

Kommentarer
Postat av: Sofija

Men åh, lilla fina Wille! Stor kram och all kärlek till er<3

2012-05-22 @ 20:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0