★ Fantastisk Lisaträning!




Bloggen fungerar inte riktigt som den ska. Går inte att göra mellanrum mellan bilderna och går inte att skriva överst på sidan...
 
Igår red jag lektion för Lisa, hade så mycket pirr i magen när jag åkte men blev besviken när jag kom dit pga olika saker. Mitt tidigare inlägg om att vara i stallet och ha musik i öronen och jag var ledsen och kände mig dålig handlade om stallet... Men Anna torkade mina tårar och släppte in mig i ridhuset sen var det bara pang på träning! Och träningen gick super duper mega bra! Det var en wow upplevelse och jag blev så glad <3 Han sparkade bakut några gånger i ren protest, jag skrattade och sa "TÖNT" till Boll och Lisa skrattade åt tönten, lite tröttkul ni vet, när tillochmed ordet navel kan få dig att skratta... Att jag fick beröm av Maria, tävlingsryttaren gjorde mig varm inombords då hon är någon som jag ser upp till. Så go och genomsnäll och duktig!  Mitt självförtroende fick sig en riktig egoboost och plötsligt så kände jag mig inte så dålig längre =) Jag vet ju egentligen själv att jag kan, men känslan av att behöva bevisa det varje ridpass är en stor press... Men med Lisa behöver jag aldrig bevisa något, jag bara kan =) Jag är stolt över mig själv från gårdagen, men undrar var träningsvärken är??
 

Finns det ridhjälm i Linnéa size tro? Hon måste ju också ha en =) Äntligen tycker hon det är kul att rida, det jobbiga är att hon vill göra det hela tiden =P Det är ju lätt när hon sitter med mig men när man måste gå bredvid och hålla i henne blir det jobbigt efter några varv.
 
Det sägs att så små barn inte ska rida för det sätter hjärnan i gungning, vet någon om det stämmer?
 
Idag har vi varit i Trosa och firat min syster! Hon fyller år idag så vi har myst med fika och mat =) Det var jätte mysigt! Fullt hus med många gäster som avlöste varann, väldigt trevligt!
 
Innan vi åkte dit så var jag och William iväg en sväng och köpte lite häst saker, en tjockt vintertäcke, ett Bucas regntäcke, ridtäcke, fleecetäcke, broddar, klippmaskin, tömkörningsgjord m.m. Jag ska faktiskt klippa honom denna vinter, förra vintern hade han mammutpäls och blev svettig för ingenting...Observera att jag skrev att JAG ska klippa honom, det var väl inte hela sanningen =P Jag vågar inte, då skulle han se ut som en pudel med skabb. Någon annan får. Anna?? Ja? Tack!.
 
 
 
På Onsdag ska jag till läkaren igen, ska bli så fantastiskt kul! De ska göra en rektoskopi på mig! BLÄ! De ska alltså gräva sig in min stjärt och leta efter blödningar. Roligare saker kan man ju ha för sig en onsdagsmorgon. Jag börjar dagen med en lavemang! Tjohooo!!!  Nä, jag ser verkligen inte fram emot detta och tycker aningens synd om mig själv.
 
Jag har sådan hemsk magkatarr och sökte hjälp på VC för det, jag fick lämna prover och däribland bajsprov, 3 st för att se om jag har blod i De La Avföring Von Stjärt. Vilket jag då har såklart. Vad annars liksom ;)  det betyder alltså att jag har ett blödande sår någonstans. Antingen i röva eller magsäcken. Så en rektoskpoi ska utföras samt en gastroskopi, när dom går in genom halsen ner i magsäcken. Får jag tycka synd om mig själv så gör jag gärna det!! haha...blääää
 
Annars mår jag bra iaf =D William undrar fortfarande när hans tand ska växa ut... jag säger att det kommer inte växa ut någon tand mellan framtänderna, utan att de nya tänderna sen kommer att trycka ihop framtänderna men han blir så besviken med det svaret... Kan barn ha komplex i så tidig ålder? Hoppas inte att han har det <3
 
Jahapp...nehepp...djuriska djur. Adjö =)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Tandläkaren för william i morgon. Det är så underbart att läsa EMU du skriver. Du vet att du är duktig på det va?

2012-09-17 @ 16:58:20
Postat av: Erika Stålgren

Du får fan tycka synd om dig med tanke på skopierna du ska göra.... Jag har gjort den i röva. Roligare har man ju haft! Du skriver så jävla bra förresten, sådär avslappnat och dig-själv :)

2012-09-19 @ 20:04:58
Postat av: Ida

Nämen Erika! Vad gullig du är :) tack! Då vet du hur det känns när någon gräver i ens stjärt. Det var inte speciellt roande. "Försök slappna av" hur avslappnad man än försöker vara så sätter tarmen igång och jobbar och reflexerna går inte att styra över! Haha fy fan... stackars människor som jobbar med det där ;)

2012-09-19 @ 22:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0